Старі добрі акварелі van Gogh

Сьогодні розповім вам про всім відомі акварельні фарби Van Gogh.  До них у мене особлива любов – бо це перші акварелі в тубах, які мені вдалось спробувати. Як тільки я перейшла на великі формати - я повністю відмовилась від кювет. Беззаперечна перевага акварелі в тубах – це можливість швидко набрати максимальний тон. З ними завжди виходить яскраво і насичено. А ще туби ідеальні для художників, які пишуть по-мокрому і цінують час, поки папір вологий. 

Хто це такі  і звідки взялись? 

Якщо коротко, то Van Gogh -  це акварелі голландської фірми Royal Talens. На офіційному сайті компанії акварель поділяють на три категорії:

  •  - Rembrandt - професійна серія (artist quality);
  •  - Van Gogh – студентська серія (study quality);
  •  - Art Creation – серія для початківців (entry level quality).

Проте той факт, що лінійка Van Gogh є студентською, не означає, що фарби є несвітлостійкими чи ненадійними.  Адже пігменти, які відповідають за колір акварелі, для всіх трьох лінійок беруть з одного мішка на заводі, але далі фарби різняться між собою самим складом і трудовитратами. До прикладу, ось пропорції основних складників акварелі Royal Talens:

  •  - Van Gogh - 60% пігмент, 20% прозорий наповнювач, 20% рослинна зв’ячуюча речовина;
  •  - Rembrandt - 80% пігмент, 20% гумміарабік.

Також, у студентській серії не використовують найдорожчих пігментів, тому її палітра менша за обсягом кольорів, а фарби у ній здебільшого багатопігментні. Зовсім недавно Van Gogh провів розширення, тому на сьогодні він налічує:

  •  - 56 кольорів основного колор-чарту;
  •  - 4 кольори з грануляцією (мають позначку Dusk);
  •  - 6 металіків (мають позначку Metallic);
  •  - 6 криючих кольорів (мають позначку Interference);

А якщо згадати, що все можна змішати з червоного, жовтого і синього, то навряд чи хтось поскаржиться на нестачу кольорів.

Варто сказати, що туби від Van Gogh наповнені під тиском, акварель у них доходить до країв. При першому відкручуванні кришечки частина фарби рветься назовні, тому добре було б зразу мати палітру під рукою. Якщо немає спеціальної палітри – можна використовувати звичайну велику керамічну тарілку (обов’язково білу). Оскільки у складі цієї акварелі рослинна зв’ячуюча речовина, а не мід, то фарби висихають досить швидко (за декілька годин поверхня вкривається плівкою і починає тверднути). Тому рекомендую витискати стільки, скільки знадобиться для роботи. Але якщо сталось так, що фарби застигли, їх завжди можна повторно розмочити: просто щедро збризнути простою водою і залишити на декілька хвилин. 

Вимальовка кольорів

А тепер давайте розглядати фотографії. У мене Van Gogh представлений у 14 кольорах. Вимальовку робила в альбомі Canson XL Watercolor, 100% целюлоза. Кольори дуже яскраві, у тестах фарби майже не втрачали насиченості при висиханні, кольори не тухнули. 

Як видно зі складу, 9 з 14 кольорів є двопігментними. Як відомо, найкращими вважають однопігментні фарби, тому що з них можна створювати більше сумішей і не боятись відчуття «брудних» акварелей. Проте якщо розумно підходити до змішування і не використовувати більше трьох кольорів, то бруду легко можна уникнути.

 Вимальовка кольорівВимальовка кольорів. Знизу – роз’яснення до позначок: G - грануляція, Lightfastness-світлостійкість, Transparency-прозорість

244 – криючий ніжно-персиковий відтінок, утворює дуже м’які суміші;

268 – яскравий жовтий колір, відтінок приблизно посередині між лимонною і кадмієм жовтим;

331 – дуже насичений малиновий. З усіх кольорів, цей найбільш активний. Його не потрібно довго розмазувати пензликом, досить каплі води – і він легко розтікається по папері.

234 – люблю сієну більше, ніж охру жовту за її червонуватий відтінок і прозорість; у тестах виявилась дещо криючою;

409 – приємний коричневий, трошки яскравіший ніж звичайна палена умбра; утворює грануляцію;

416 – сепія дещо «зеленкувата», рідко користуюсь нею відкрито, але у сумішах поводиться чудово;

568 – насичений фіолетовий, яким легко можна набирати дуже темний тон;

535 – дуже яскравий і криючий, як і більшість церуліумів. Містить у складі титанові білила PW6. Що цікаво, у нових брошурах на офіційному сайті цей колір позначений як прозорий, хоча з тесту і з самого складу фарби зрозуміло, що він буде перекривати інші кольори.

570 – насичений голубий колір, в густому вигляді може бути дуже темним;

506 – фарба має незвичний фіолетовий відтінок, і цим відрізняється від інших ультрамаринів.  Хоча у своєму складі має правильний пігмент PB29.

533 – темний індиго; у колор-чарті має позначку напівпрозорого, хоча у тесті це не дуже помітно;

645 – як на мене, то цей колір дуже ядерно-зелений, ніколи не користуюсь ним відкрито. Але якщо його пригасити– то можна отримати приємний колір зелені;

620 – ніжний криючий оливковий колір;

708 – темний і насичений сірий, з дуже гарним голубим відтінком. Чудова альтернатива глухому чорному кольору.

 

     З вимальовки видно, що досить багато кольорів виявились криючими, хоча в офіційному колор-чарті лише два кольори позначені напівпрозорим квадратиком- це Azo yellow light (268) та Indigo(533). 

Карти змішування

Я не люблю робити загальні карти змішування всіх кольорів, бо вони вимагають багато часу для створення, а результат часто виходить не показовим і не практичним. Проте я завжди перевіряю, як кольори працюють в основних сумішах: як змішуються первинні, вторинні та протилежні кольори.

Зліва-змішування основних кольорів

Зліва – змішування основних кольорів, справа – змішування другорядних кольорів

 Змішування протилежних кольорів

Змішування протилежних кольорів: зліва – жовтих і фіолетових, справа – червоних і зелених

Зліва-утворення фіолетового кольору з різних синіх

Зліва – утворення фіолетового кольору з різних синіх, справа – утворення тепло-оранжевих сумішей з червоного

Грануляція

І ще розгляну один дуже популярний у наш час ефект – грануляцію. Це процес випадання в осад часток пігменту і залягання його в структурі паперу. Щоб добитись грануляції потрібна велика кількість води, щоб крупинки могли вільно пресуватись, і фактурний папір. Є пігменти більш схильні до грануляції, наприклад кобальти та ультрамарини. Серед моїх кольорів грануляцію показали Burnt Umber (409), Ultramarine deep (506) та Indigo (533), хоча в колор-чарті лише палена умбра має позначку G – granulation. Проте цього року фірма випустила ще 4 неймовірні відтінки з ефектом грануляції, які я з нетерпінням чекаю у наших магазинах.

Популярний у наш час ефект – грануляцію

Переваги бренду

Для мене Van Gogh просто незамінний для пленерів та  скетчів. І саме завдяки своїй ціні і доступності я його люблю. Адже він продається майже у всіх художніх магазинах, а коштує в декілька разів менше ніж акварелі з професійної лінійки (за один тюбик професійної акварелі доведеться заплатити як за 6 туб Van Gogh). Тому з ним вдається легко експериментувати; не сковує страх невдачі і думка, що тримаєш в руках кусочок золота.

P. S. А це бонус усім, хто дочитав до кінця – мої улюблені суміші. Ультрамарин лише з неаполітанською жовтою дає цей ніжний перлинно – сірий колір. А для густих темних тіней зелені найкраще підходять сепія та голубий фтало. Обов’язково спробуйте и купуйте: Акварельные краски Van Gogh, Краска акварельная кювета VanGogh и набор акварельных красок Van Gogh!

А для густих темних тіней зелені найкраще підходять сепія та голубий фтало

У цій роботі я використала обидві суміші:  сіро-голубу для неба та глибоку зелену для дерев і гілок на передньому плані.

У цій роботі я використала обидві суміші

Возврат к списку